زئولیت (اکسیژن ساز)

زئولیت (اکسیژن ساز)

4/5

توضیحات

زئولیت یک ماده معدنی می‌باشد که با روش‌های مختلفی تولید می‌شود. این محصول دارای خواص فوق‌العاده‌ای می‌باشد و به عنوان یک جاذب قوی عمل می‌کند. از این رو در صنایع مختلفی از آن استفاده می‌کنند. امروزه این مواد برای تصفیه آب، کاهش رطوبت و تولید اکسیژن در صنایع مختلف کشاورزی، دامپروری، ساختمان سازی و مواردی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. به دنبال خرید این ماده معدنی هستید و می‌خواهید یک محصول مناسب و با کیفیت تهیه کنید؟ پیشنهاد ما این است که ماد کمپرسور را برای خرید انتخاب کنید تا بتوانید محصولات اصل و مرغوب را در مناسب‌ترین قیمت‌ها خریداری نمایید.

زئولیت چیست؟

زئولیت در حقیقت یکی از انواع مواد معدنی می‌باشد که در طبیعت یافت می‌شود. این ماده سفید رنگ می‌باشد و از آلومینوسیلیکات تهیه می‌شود. برخی از آن‌ها رسوبی و در دریا‌ها یافت می‌شوند و بعضی دیگر نیز آتشفشانی هستند. این ماده با ۲ تا ۲. ۳ گرم بر سانتی‌متر مکعب چگالی، ساختاری حفره‌ای دارد. این امر سبب می‌شود تا بتواند به عنوان یک جاذب عالی برای آب عمل نماید.

در حالت کلی محصول را به رنگ سفید می‌بینیم اما اگر با آهن ترکیب شده باشند، به رنگ قهوه‌ای روشن و یا زرد رنگ در می‌آیند. به دلیل کاربرد‌های زیاد این محصول، امروزه شرکت‌های مختلف به تولید نمونه‌های مصنوعی آن می‌پردازند.

ویژگی‌های زئولیت

یکی از مواد معدنی بسیار کاربردی زئولیت می‌باشد که در موارد مختلفی به کار برده می‌شود. این ماده معدنی با ساختاری متخلخل، حاوی آب و کاتیون‌های قلیایی می‌باشد. کریستال آلومینا سیلیکات هیدراته مهم‌ترین بخش در این ماده به حساب می‌آید. این ماده به دلیل ساختاری که دارد می‌تواند به عنوان یک جاذب عالی عمل کند.

ساختاری بلوری دارند که در زمان بی‌آبی کاملاً پایدار هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها می‌توان به‌رسانای الکتریکی، خاصیت ضریب گاز‌ها و خواص کاتالیتیکی اشاره کرد. از طرفی این محصولات در فرآیند هیدراته شدن درجات بالایی را به خود اختصاص می‌دهند.

انواع زئولیت‌ها

زئولیت‌ها دارای انواع بسیار مختلفی هستند. رایج‌ترین نمونه از این مواد معدنی شامل مواردی مانند لومونتیت، انالیسم، چابازیت، فیلیپسیت و موردنیت می‌شود. یکی دیگر از فراوان‌ترین نمونه از این ماده، با نام کلینوپتیلولیت معرفی می‌شوند که در موارد مختلفی از آن استفاده می‌کنند.

این مواد در کشور‌های مختلفی تولید می‌شوند اما بیش‌ترین نمونه از این مواد را از کشور‌های چین، ترکیه، استرالیا، کرواسی و اوکراین به دست می‌آورند. محل ساخت این مواد نیز سبب می‌شوند تا خصوصیات و ویژگی‌های این ماده معدنی و در نتیجه انواع آن‌ها نیز بیش‌تر شود.

روش تولید زئولیت

امروزه برای تولید این محصولات از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها را به روش طبیعی و بعضی دیگر از نمونه‌ها را با استفاده از روش‌های مصنوعی تولید می‌کنند. این محصول به صورت طبیعی در دریاچه و یا آتشفشان‌ها به وجود می‌آیند. برای به دست آوردن آن‌ها باید آن را غربال کنید و از بین دیگر مواد جدا نمایید.

در مقابل برخی از نمونه‌ها را به روش مصنوعی تولید می‌کنند که برای این کار باید از مواد اولیه و فرمولاسیون‌های خاصی استفاده کنند. معمولاً این نوع را با تبلور سیلیکا آلومینا تولید می‌کنند. البته بعضی از گونه‌ها را نیز با موادی مانند آهن، روی، قلع و ژرمانیوم تولید می‌کنند. مشهور‌ترین روشی که برای تولید نمونه‌های مصنوعی به کار می‌برند، سل-ژل می‌باشد. مهم‌ترین فاکتور‌ها در این شیوه تولید، دما و همچنین زمان واکنش می‌باشد.

کاربرد‌های زئولیت

از این مواد در موارد مختلفی استفاده می‌کنند. امروزه در صنعت ساختمان، کشاورزی، انرژی و اصلاح خاک از این ماده استفاده می‌کنند. این محصول دارای انواع متفاوتی می‌باشد و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. ظرفیت تبادل یونی در نمونه‌های مختلف این مواد متغیر می‌باشد. همچنین برخی از آن‌ها آنیون‌ها و مواد آلی را به سادگی جذب می‌کنند.

همه این تفاوت‌ها سبب می‌شود تا این مواد کاربرد‌های مختلفی داشته باشند. یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های این ماده، در تصفیه خانه‌ها می‌باشد. با توجه به کمبود آب در جهان، پژوهشگران همواره به دنبال روش‌هایی برای تصفیه آب هستند. یکی از بهترین روش‌ها برای این کار استفاده از زئولیت می‌باشد.

از این ماده در تولید خوراک دام‌ها نیز استفاده می‌شود. همچنین در صنعت کشاورزی نیز از این ماده کمک می‌گیرند. با استفاده از این مواد سبب آزاد‌سازی تدریجی کود می‌شود و در نهایت راندمان کود‌ها را افزایش می‌دهد و در نتیجه محصولات کشاورزی پر بار‌تر شده و بیش‌تر رشد می‌کنند.

سایر کاربرد‌های زئولیت در صنایع

موارد استفاده از این ماده بسیار زیاد و گسترده می‌باشد. علاوه بر موارد گفته شده، این ماده کاربرد‌های دیگری نیز دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • جذب رطوبت در کشاورزی
  • اکسیژن ساز در کمپرسور ها
  • کنترل بو
  • کود گلخانه‌ای
  • تهیه خوراک دام
  • پرورش گل و گیاه
  • تصفیه استخر ماهی
  • کاربرد در رادیو اکتیو
  • جاذب آلودگی‌های نفتی
  • جداسازی گاز
  • حذف فلزات سنگین

حیوانات خانگی معمولا دارای مقداری رطوبت هستند که این امر می تواند سبب تولید بو شود. برای از بین بردن این بو نیز از این مواد معدنی کمک می گیرند. در حالت کلی این مواد به راحتی رطوبت و آب اضافی را جذب می کند و به سلامت هر چه بیش تر استخر ها و زمین های کشاورزی کمک کند.

بازار جهانی زئولیت

بازار جهانی این ماده را به گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌کند و برای هر دسته کاربرد‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرد. کشور‌های مکزیک و آمریکای شمالی در کل جهان بیش‌ترین درصد استفاده از این ماده برای تولید خوراک دام را به خود اختصاص داده‌اند. از آن جایی که کشور‌های خاورمیانه همه روزه بر تولیدات نفتی خود می‌افزایند، پیدایش طبیعی این محصولات نیز افزایش می‌یابد.

امروزه کشور‌های زیادی در سراسر دنیا به تولید مصنوعی این محصول می‌پردازند. نمونه‌های طبیعی به هزینه‌های کمی برای استخراج احتیاج دارند اما در مقابل انواع مصنوعی این محصول امکان بازیافت شدن دارد. معمولاً در بازار جهانی از نمونه‌های طبیعی بیش‌تر برای ساخت و ساز استفاده می‌کنند.

طبق آماری که در سال ۲۰۲۱ گزارش شده است، کشور‌های آسیایی و اقیانوسیه نسبت به دیگر مناطق جهان سهم بیش‌تری در تولید این محصول دارند. امروزه کشور چین و هند در زمینه تولید و استفاده از این ماده معدنی بسیار فعال می‌باشند. همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این زمینه انجام داده‌اند تا بتوانند با استفاده از این ماده در صنایع مختلف موفق‌تر ظاهر شوند.

راهنمای خرید زئولیت

اگر قصد خرید زئولیت را دارید، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید و مطابق با آن‌ها عمل کنید. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که این محصولات به دو صورت طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند. از طرفی هر کدام از آن‌ها دارای انواع مختلفی هستند و هر نمونه دارای خواص منحصر به فردی می‌باشند. بنابراین باید بر اساس نوع نیاز خود یک محصول مناسب و با کیفیت خریداری کنید.

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، برند تولید‌کننده می‌باشد. باید محصولی اصل و با کیفیت خریداری کنید که توسط برند‌های معتبر در سراسر دنیا تهیه شده‌اند. علاوه بر آن یک فروشگاه معتبر و امن برای خرید انتخاب کنید. برای داشتن یک خرید راحت و رضایت بخش می‌توانید با ماد کمپرسور ارتباط بگیرید. برای این کار کافیست تا با شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

مزایای خرید از ماد کمپرسور

این فروشگاه اینترنتی همواره در نظر دارد تا در جهت کسب رضایت مشتری اقدام نماید. این مجموعه متنوع‌ترین محصولات را فراهم کرده است و در قیمت‌های مناسبی به مشتریان ارائه می‌دهد. افراد با مراجعه به این فروشگاه می‌توانند محصول مورد نظر خود را سفارش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درب منزل تحویل بگیرید.

تمام محصولات این مجموعه کاملاً اصل و با کیفیت هستند و در بسته‌بندی‌های مناسبی برای مشتری ارسال می‌شوند. فروشگاه‌های زیادی در سراسر کشور در زمینه فروش این محصولات فعالیت دارند اما ماد کمپرسور یکی از بهترین مراکز به شمار می‌آید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد محصولات می‌توانید با پشتیبان‌های فعال در سایت ارتباط برقرار کنید و اطلاعات کاملی در مورد مواد معدنی مورد نیاز خود به دست‌آورید.

قیمت زئولیت

ماد کمپرسور همواره در تلاش است تا بهترین و مرغوب‌ترین نمونه از این مواد معدنی را در مناسب‌ترین قیمت‌ها به مشتریان خود ارائه دهد. البته که با توجه به نوسانات دائمی دلار تعیین یک قیمت ثابت و مشخص برای این مواد غیر ممکن می‌باشد. همچنین این محصولات با توجه به فاکتور‌های مختلفی مانند میزان کیفیت، طبیعی و یا مصنوعی بودن آن‌ها و برند تولید‌کننده قیمت‌گذاری می‌شوند.

معمولا نمونه‌های مصنوعی نسبت به انواع طبیعی این محصول قیمت‌های بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند. از طرفی ساخت هر کدام از گونه‌های این مواد طی فرآیند خاصی انجام می‌شود و برای تولید هر یک به مواد اولیه مختلفی احتیاج است. همین امر نیز می‌توان در تعیین قیمت آن‌ها بسیار مؤثر باشد. برای اطلاع از قیمت‌های روز این محصول کافیست که با شماره‌های درج شده در سایت ماد کمپرسور تماس گرفته و با پشتیبان مجموعه ارتباط بگیرید.

کلام آخر

زئولیت یک ماده معدنی می‌باشد که در موارد گوناگونی از  جمله اکسیژن سازی آن استفاده می‌کنند. این ماده در انواع مختلفی تولید می‌شوند، برخی از آن‌ها را به روش‌های طبیعی و بعضی دیگر را با روش مصنوعی می‌سازند. هر کدام از این مواد دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند و در نتیجه برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این محصول در صنایع مختلف ساختمان سازی، کشاورزی و ساخت غذای دام ها استفاده می کنند. برای خرید بهترین نمونه از این محصولات می‌توانید به سایت ماد کمپرسور مراجعه نمایید و یک محصول عالی و بی‌نظیر خریداری نمایید.

 

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زئولیت (اکسیژن ساز)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات
جدیدترین محصولات
درایر جذبی

4/5