شیر حداقل فشار (مینیمم پرشر)

شیر حداقل فشار (مینیمم پرشر)

4/5

توضیحات

کمپرسور‌ها یکی از وسایل کاربردی در صنایع مختلف به شمار می‌آیند. این دستگاه‌ها در زمان بی‌باری به وسیله‌ای برای تأمین فشار لازم احتیاج دارند. به وسیله مورد نظر شیر حداقل فشار می‌گویند. این شیر که به صورت یک طرفه عمل می‌کند، وظیفه تأمین فشار هوای مورد نیاز در محفظه را دارد تا بتواند از این طریق روغن را به حرکت در بیاورد. اگر می‌خواهید با نحوه کار کرد و ویژگی‌های این مجصول آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی شیر حداقل فشار (MINIMUM PRESSURE VALVE)

این قطعه یک شیر یک طرفه می‌باشد که وظایفی مهمی در داخل کمپرسور ایفا می‌کند. در زمان‌هایی که کمپرسور به حالت unload در می‌آید، فشار لازم درون محفظه توسط این شیر تأمین می‌شود. این قطعه فشار را به صورت ثابت نگه می‌دارد تا روغن بتواند حرکت کند و دمای قطعات کمپرسور را پایین بیاورد.

این قطعه به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شود که بتواند فشار هوای درون سیکل بسته ثابت نگه دارد. این فشار توسط همین شیر در حدود ۲/۵ بار ثابت می‌ماند تا روغن حرکت استانداردی داشته باشد. معمولاً فشار هوایی که توسط این شیر تأمین می‌شود در حدود ۵ بار است. در زمان‌هایی که کمپرسور به فشار کتری احتیاج دارد باید از فشار شکن‌ها استفاده شود.

نحوه کار شیر حداقل فشار

برای به گردش درآمدن روغن درون کمپرسور به فشار مناسب و در عین حال ثابتی احتیاج است. این شیر که به صورت یک طرفه کار می‌کند، فشار لازم در این دستگاه را فراهم می‌کند. این قطعه که توسط یک فنر تنظیم می‌شود، با دقت بالایی فشار لازم برای حرکت روغن را تأمین می‌کند.

این روغن برای خنک کردن یاتاقان‌ها باید در جریان باشد، در نتیجه شیر مربوطه نقش بسیاری در کمپرسور ایفا می‌کند. درون کمپرسور هیچ گونه پمپ فشاری برای جریان روغن تعبیه نمی‌شود و تمام فشار لازم از طریق همین شیر تأمین می‌گردد. برای باز شدن شیر نیاز است که فشار درون محفظه به ۴ بار برسد. در این هنگام شیر یکطرفه باز می‌شود، هوا به آرامی حرکت می‌کند و روغن به جریان می‌افتد.

هوا در این شیر‌ها فقط به یک سمت حرکت می‌کند و مسیر برگشت آن مسدود می‌باشد. پس از این که این قطعه ۸۰۰۰ ساعت کار کند، نیاز است که کیت آن تعویض گردد. یکی از بهترین برند‌های فعال در زمینه تولید این نوع شیر‌ها، ماد کمپرسور می‌باشد. این برند با استفاده از استاندارد‌ترین روش‌ها و با کیفیت‌ترین مواد اولیه به تولید این قطعه می‌پردازد.

تعمیر شیر حداقل فشار

این نوع شیر به گونه ای ساخته می شود که تعمیر آن فرآیند پیچیده‌ای ندارد. برخی اوقات زمانی که کمپرسور استارت می‌خورد، افت فشار در کل سیستم ایجاد می‌شود. با ادامه یافتن این افت فشار باید متوجه شوید که دستگاه با مشکل مواجه است. از طرفی در شرایطی که روغن خروجی، بیش از حد مجاز باشد، باید به دنبال عیب یابی سیستم باشید.

در کثر مواقع مشکل اصلی از شیر حداقل فشار است. معمولا این شیر‌ها بعد از چند هزار ساعت کار کردن، خراب می شوند و نیاز است که آن‌ها را تعمیر نمایید. برای تعمیر آن‌ها فقط کافیست که کیت مربوطه را تعویض کنید. معمولا نیازی به تعمیر بخش‌های دیگر نمی باشد و با تعویض کیت، شیر دوباره فعالیت خود را از سر می گیرد.

وظایف اصلی شیر حداقل فشار

این وسیله که در حقیقت یک شیر یک طرفه می‌باشد، فشار مورد نیاز را فراهم می‌کند. فشار درون مخزن زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که روغن درون آن می‌خواهد به چرخش در بیاید. قطعه مورد نظر که در بالای سپراتور نصب می‌شود دارای وظایفی می‌باشد. مهم‌ترین نمونه از وظایف شیر حداقل فشار عبارتند از:

  • فشار لازم برای حرکت روغن را فراهم می‌نماید.
  • فشاز لازم برای حرکت دادن دریچه آنلودر را تأمین می‌کند.
  • جلوگیری از برگشت هوای بین مخزن ذخیره و سپراتور
  • ثابت نگه داشتن فشار هوا در قسمت هواساز بر روی ۴ بار

در برخی از کمپرسور ها نیاز به فشار هوای کمتری می‌باشد. در این شرایط علاوه بر استفاده از شیر مورد نظر باید از فشارشکن نیز استفاده گردد. این دستگاه فشار ورودی توسط شیر را کاهش می‌دهد تا از بریدن پیچ‌ها جلوگیری شود.

بررسی معایب شیر حداقل فشار

شیر مورد نظر معمولاً از ناحیه قطعات داخلی دچار مشکل می‌شود. در نتیجه اکثر مواقع با تعمیر کردن درست نمی‌شود و نیاز به تعویض کیت مینیمم می‌باشد. این قطعه در کنار مزایای زیاد معایبی نیز دارد. مهم‌ترین نمونه از معایب این قطعه به شرح زیر می‌باشند:

  • زیر بار نرفتن کمپرسور
  • بالا رفتن دمای روغن
  • تولید صدای تخلیه هوا به طور مداوم
  • افزایش فشار پشت سپراتور
  • توانایی عبور هوا فقط از یک سمت
  • باز شدن فقط در زمان‌هایی که فشار بیش از حد نرمال باشد.

بهترین برند تولید‌کننده شیر حداقل فشار

یکی از بهترین برند‌های تولید‌کننده این قطعه، ماد کمپرسور می‌باشد که انواع مختلفی از این نوع شیر‌ها را تولید می‌کند و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. این شرکت از مواد اولیه بسیار با کیفیتی در ساخت شیر حداقل فشار استفاده می‌کند تا قطعاتی مرغوب و با طول عمر بالا به مشتری ارائه دهد.

چنانچه قصد خرید این محصول را دارید، کافیست که با شماره‌های درج شده تماس بگیرید و کالای مورد نظر خود را سفارش دهید. این شرکت با کیفیت‌ترین محصولات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در قیمت‌های بسیار مناسبی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

برای آشنایی بیش‌تر با این برند و شناخت کالای تولیدی توسط این مجموعه می‌توانید به سایت معتبر شرکت ماد کمپرسور مراجعه نمایید و با خصوصیات و انواع مختلف هر قطعه آشنا شوید. همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان برای خرید استفاده کنید و از پشتیبان سایت کمک بگیرید تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

کلام آخر

چنانچه از دستگاه کمپرسور استفاده می‌کنید، بهتر است که با قطعات مختلف این دستگاه آشنا باشید. یکی از مهم‌ترین قطعات در این وسیله، شیر حداقل فشار می‌باشد، این قطعه با تأمین فشار هوای لازم، شرایط را برای حرکت روغن فراهم می‌کند. در نتیجه با جریان یافتن روغن، قطعات مورد نظر خنک می‌شوند که این امر در افزایش طول عمر کمپرسور بسیار مؤثر می‌باشد. یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین نمونه از این نوع شیر‌ها توسط برند ماد کمپرسور تهیه می‌شود و همه افراد تنها با یک تماس می‌توانند به آن دسترسی یابند.

 

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شیر حداقل فشار (مینیمم پرشر)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات
جدیدترین محصولات
درایر جذبی

4/5